Žralok bílý

Žralok bílý, Carcharodon carcharias, Great white shark - http://www.tethys.cz/galerie/zraloci/z_velky_bily.jpg
Žralok bílý
Žralok bílý, Carcharodon carcharias, Great white shark - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Great_white_shark_at_his_back11.jpg
Žralok bílý - při lovu

Česky :

Žralok bílý

Latinsky :

Carcharodon carcharias

Anglicky :

Great white shark

Další názvy :

Žralok velký bílý, žralok lidožravý, žralok lidožrout

Popsal :

Linnaeus, 1758

Délka :

Max. 6 – 8 m.

Teplota prostředí :

8 °C - 28 °C

Výskyt :

Slané vody mírného až subtropického pásma (východ Atlantského oceánu: Francie, Středozemní moře; západ Atlantského oceánu: Kanada, USA, Bahamy, Kuba, Malé Antily, Argentina, východ Tichého oceánu: např. Havajské ostrovy; Indický oceán: Rudé moře, Seychely, Jihoafrická republika; jižní pobřeží Austrálie, Tasmánie, Nový Zéland); volné moře, ale i mělké pobřeží.

Potrava :

Ryby, tuleni, lachtani, delfíni a mořští ptáci.

Hmotnost :

Max. 3 400 kg.

Popis :

Žralok bílý má ohromné tělo a rypec do špičky s velkým množstvím trojúhelníkovitých pilovitých zubů, které dorůstají až 7 centimetrů. Je nazýván bílý podle bílého břišního zbarvení, které splývá se sluncem dopadajícím na hladinu (při pohledu ze spoda). Naopak hřbet je šedé barvy, tak aby ladil s hladinou při pohledu shora. Vyskytuje se osamoceně či v párech a při výskytu hojné potravy i v malých skupinkách čítajících i 10 jedinců. Žralok bílý může plout rychlostí až 50 km za hodinu. Jeho pohotovost a vždypřipravenost k útoku zajišťuje schopnost udržet vyšší teplotu těla, než je teplota okolního prostředí. Dokáže vyskočit až do výšky 2,5 metru. Občas vystrkuje hlavu nad hladinu, tak aby viděl co se nad ní děje. Žralok bílý je proslaven zvláště díky filmu Čelisti, který mu dal znaky nebezpečného stroje na zabíjení. Pro lidi je sice podle statistik nejnebezpečnější (z těchto důvodů se mu také říká žralok lidožravý), ale lidské maso není na jeho jídelníčku. Útoky na člověka jsou způsobeny podobností lidí a ploutvonožců. Díky Hollywoodu se stal oblíbeným cílem sportovního rybaření za účelem získání trofeje – zuby, čelisti. Žralok bílý je již naštěstí přísně chráněný.

Rozmnožování :

Vejcoživorodý, v jednom vrhu rodí 4 - 14 mláďat o délce až 1,3 m. Žralok bílý se dožívá až 36 let.
© Jan Šebík



Počet komentářů k tomuto článku : 85

max  - 22.10.2016 - 17:17:27
je to krásné zvíře 

Sex je nej  - 14.02.2015 - 12:56:28
Hele a kdo chce spát se mnou? 

Sex je nej  - 14.02.2015 - 12:51:56
Kdo sním chce spát?  

Sex je nej  - 14.02.2015 - 12:51:56
Kdo sním chce spát?  

Sex je nej  - 14.02.2015 - 12:51:56
Kdo sním chce spát?  

Sex je nej  - 14.02.2015 - 12:50:38
Hele já bych ho ,,píp" 

Petr  - 03.02.2015 - 08:38:17
Podle nových výzkumů vědci zjistili, že věk Žraloka bílého může být téměř až 70 let i víc, těch 36 co tam máte je málo ;)  

Adolf Hytler  - 13.11.2014 - 16:24:58
jhafdszugcfjbsdhvbandjs mn jkvnkjbnbskNVkjdsnjkv n sdnfsjenbfjdbefcjnskncfjbndsjknbcjvnbdsjvb 

Zeeland  - 14.08.2014 - 23:28:49
Ekosystém s ypsilon prosím 

zdenek kuzelka   - 10.07.2014 - 20:39:27
já si také dovolím něco říci. Žraloci jako je žralok býlí je velmi důležitý vyvažuje ekosistém vyhlazení žraloků znamená pro oceány nenávratné zhroucení je důležité aby se jejich vyhlazování zarazilo po celém světě vyhynutí žraloků může rozšířit nákazi mezi ostatnímy živočichy a to by mohlo vyhladit veškerou mořskou populaci a zhroucení ekosistému.  

sarah  - 01.02.2014 - 10:16:46
hej ty sete bojedem na kanarsky ostrovi 

set  - 01.02.2014 - 10:15:49
hhhhhhaaaaaaffffffffiiiiii 

sarah  - 01.02.2014 - 10:12:47
toje ale kus tim bych se nechtala zabit 

Sandra  - 24.08.2013 - 14:54:59
Já to shrnu všechno jestli si to mohu dovolit. Tady nejde jenom o žraloky, ale o celý ekosistém. Příroda se musí zachovat ve stavu v jakém je ( samozřejmě ještě lepší by bylo jí pomoct opět se vzchopit). Musí se chránit všechny druhy živočichů v moři. Podle mě by se mělo udělat to, že by byl ročně vypočítán kolik dejmetomu tun ryb se může vylovit, aby to nemělo tak katastrofální důsledek jako doposud. Prostě podle mě by se měli vytvořit nějaké farmy na ryby atd, které by byly určené ke konzumaci pro lidi a do moře oceánů nezasahovat, nebo jak píšu aby to bylo omezené. Další věc je že i mořští savci a ptáci jsou součástí ekosistému a měli by být také chráněni, tvoří potravu jak žralokům, tak i jiným predátorům. Vše souvisí se všim. Néjen oceány, ale i pralesy, savany atd ... je velice důležité chránit. Vím, že nejsem žádný expert přes oceány, zabívám se chovem plazů, ale každý tvor na téhle planetě má zde svoje právoplatné místo a mi nemáme právo je takhle bestiálně hubit. Upřímě je mi hodně hodně těžce když vidím co se děje s přírodou.  

Honza  - 18.05.2013 - 22:19:33
Nejrespektovanější žralok světa. Který byl vykreslen díky Čelistem a ostatním takovým filmům jako stroj na zabíjení. Je mi smutno, z lidí kteří je loví nebo lovili a dělali si z nich trofeje. Zaslouží si úctu. 

Zuzka  - 14.11.2011 - 14:45:54
Ještě dovětek, uznávaný biolog, režiser a oceanolog Steve Loveček Lichatg napsal dve úžasné publikace o Velkem Bílé(Carcharodon c.úbyla jsem i na jeho dokumentech v knihovně osobně tam vyprávěl, moc pekne a naučné do budoucna. 

Zuzka  - 14.11.2011 - 14:40:37
Dobrý den :(tomu, co píše pod nickem Carcharodon carcharias), mně je take nejak divně z toho,jak tu lidi píšou nesmysly, jelikož chci studovat v cizine bakalář.program marine science(namorni vedy, oceanologii)a zoologii, je to hodně zlé, co si tu lidé píšou za nesmysly, a vubec nejsou k tématu Paryb.Chtělaq bych se zeptat, zda se zajímáte o problematiku Paryb a Kytovců(jen záliba nebo i na jiné úrovni?)Budu ráda za Váš e-mail.Moje e-mail.adresa:charvatova12@seznam.cz, nebo skype:zuzinka2121 S pozdravem Zuzka(Praha) 

Carcharodon carcharias   - 25.10.2011 - 23:18:40
cist prizpevky k tomuto clanku je jedno velke urpeni ......pro mne .... cesky narod by si mel uvedomit to ze i v zahranici to sleduji lidi .....a nejeden je z toho smuten.....taky nejsem cech ,ale jina narodnost a sleduji co se kde deje v cesku ....verdikt k tomuto je jedniny z me strany meli by jste se nad sebou hodne zamyslet i nad tim co tu pisete...k tematu Carcharodon carcharias ....mi osobne je z vas zle......nevite moc toho o zralocich hlavne ze je odsuzujete i dost hlasite jim prejete smrt.....jen malo z vas je na strane zraloku ....bohuzel .....vase mentalita i nazory jsou k placi.....Bohuzel.... 

Carcharodon carcharias  - 28.08.2011 - 11:10:09
limonadovejoe : prosím zdržte se vyroku jaké jste tu psal přiště .....myslim si že modla je jinde a někdo jiny ne žralok bily ...že je to zabijak ..... jednoducha otazka pro normalniho člověka kdo je zrudnějši zabijak člověk který zabiji a niči vše co se mu znelibi nebo žralok, či jiné zviře které se chce najist nebo chrani své uzemi...jediny člověk je tvor co bez citu a uvažení vybiji zviřata po milionech jen pro zabavu....(trochu odbočim , španělsko korrida kde se muči bodci před smrti býci jen aby se udajně ten inteligentni tvor bavil na utrpeni zviřete.. tak že kdo je horši ???žralok nebo člověk ..... myslim si že lidé jsou ty bezcitni tvorové nikoliv žraloci)  

Carcharodon carcharias   - 28.08.2011 - 10:41:45
všem pisatelům prosim vás lidi chovejte se tu lidsky !!!některé přizpěvky co jsem tu četl mne přivedli k slzám.. co tu piši za nehoraznosti,stupidni hlašky postoje k tomuto jedinečnému tvorovi !!!,to že žralok bilej,neni to modla jak psal limonadovejoe - 19.01.2009 - 12:45:11 Nechápu, jak můžete tak bránit žraloka. Jinak byste mluvili kdyby rozsápal vás nebo někoho blízkého. Je to potvora a chladnej zabiják. Čelisti že něho udělali monstrum?? Vůbec ne! Takovej je, bohužel ale lidi fascinuje jeho síla a chlad a maji div ne za modlu. Klasická lidská vlastnost uctívat silnějšího i když je zabiják. jeto živéj tvor a navic má své misto v přirodě to že si kousne do člověka asi nebude tim že je neděle a čas obědu ale mnoha jinými faktory ....a hlavně taky nebrani faktoru že v dane oblasti se vyskytuje tento opravdu krásný tvor....  

Carcharodon carcharias   - 28.08.2011 - 10:35:08
pisatel rossi - 25.11.2009 - 13:54:18 já šukal žraloka myslim si že váš přispěvěk je z odpuštěnim dost hulvatsky a ubohy!!!!vzhledem k tomu že se popisuje jeden z nejtajemějšich tvoru na zemi .....myslim si že by jste se měl zamyslet nad sebou ....i nad tim kdo má vic inteligence zda ten žralok bily nebo vy ale myslim si že ten žralok by v tomto smětu vedl ...  

Carcharodon carcharias  - 28.08.2011 - 10:29:55
Petr - 25.07.2011 - 17:22:08 Pokud vím tak žralok bílý je živorodý a ne vejcoživorodý,má vždy jen 1 mládě,mláďata se ještě v břiše matky navzájem požerou a narodí se vždy jen jeden nejsilnější jedinec dovolil bys si upravit malinko vaše info k danému druhu vaš popis je z časti nepřesny mladata u žraloka tygřiho se požiraji v břiše matky ne u druhu žralok bilý ...žralok bíly je opravdu Vejcoživorodý..... 

Petr   - 25.07.2011 - 17:22:08
Pokud vím tak žralok bílý je živorodý a ne vejcoživorodý,má vždy jen 1 mládě,mláďata se ještě v břiše matky navzájem požerou a narodí se vždy jen jeden nejsilnější jedinec 

i ♥ sharks  - 16.04.2011 - 14:58:31
ja milujem zraloky su uzasny 

alenamisasuba  - 05.02.2011 - 12:29:23
chudáci žraloci,plavou si v moři,ve svém domově,člověk jim tam bez dovolení vleze a když ho žralok napane,tak se mu ještě člověk pomstí vyhubením!!!Jak by se vám líbilo,kdyby vám do bytu vlezl vetřelec????? 

Lage  - 04.02.2011 - 18:55:10
@Erixo To je proto, že články do Wiki, píší slovenští ignoranti a dokumenty překladají ti stejní ignoranti, už podle selského rozumu White shark, to opravdu žralok modrý není. ;-) Samozřejmě je to celosvětově známí žralok bílý. 

chachana  - 20.01.2011 - 17:18:05
Neuvěřitelné na žralokách je že na lidi mužou zaútočit ale i zapusobit 

Erixo  - 29.12.2010 - 19:42:38
Přátelé, může mi prosím někdo vysvětlit proč, když sleduji v tv nějaký dokument o žraloku bílém a je namluvený z česko slovenské mutace kanálů slovensky, tak je celosvětově známý The Great White Shark (tedy velký, bílý žralok) slováky nazýván žralok modrý??? Viz. tento článek... http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDralok_modr%C3%BD Přitom opět světoznámý a originální žralok modrý je úplně jiný. Takže to tak nějak nechápu, proč celý svět ho zná a nazývá stejně, jen slováci z toho dělaj "maďarský" guláš! 

kko  - 10.11.2010 - 10:36:54
zdar 

~hahahaha~  - 10.11.2010 - 10:35:32
hul kotora!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

lama  - 10.11.2010 - 10:34:07
to teda jo  

~hahahaha~  - 10.11.2010 - 10:33:53
hej to je drsní [hahaha] 

nic  - 10.11.2010 - 10:32:29
to je psicho 

HanSolo  - 20.08.2010 - 09:47:44
Měl jsem tu čest je pozorovat při klecovém potápění na Neptunových ostrovech, do smrti nezapomenu. 

diduSh   - 03.04.2010 - 16:04:02
žRAlocI SPu Upéé NEj ZVířAtá :-) a Hadi Tký :-) :D HEjíík NěkDo je ZabííJé Já zaBiJu jé :D:Da Máj ToO 

lucik  - 28.02.2010 - 12:27:33
žraloci jsou úžasní ale někdy i nevyzpytatelní paryby, jejich život, chování a rozmnožování mne fascinuje.Fascinuje mne i jejich myšlení. 

lucik  - 28.02.2010 - 12:27:33
žraloci jsou úžasní ale někdy i nevyzpytatelní paryby, jejich život, chování a rozmnožování mne fascinuje.Fascinuje mne i jejich myšlení. 

lucik  - 28.02.2010 - 12:27:33
žraloci jsou úžasní ale někdy i nevyzpytatelní paryby, jejich život, chování a rozmnožování mne fascinuje.Fascinuje mne i jejich myšlení. 

Paetulka  - 18.02.2010 - 21:15:19
žraloci mě facinují, je úžasná paryba, bohužel jsou vybíjeni a na místech kde jich dříve bývalo spousty je třeba dnes již jeden až dva jedinky. Například žraloci tygří v Africe v dokumentu od pana Jaroňka na to poukazuje úplně přesně. 

aneta   - 29.01.2010 - 19:38:50
ja taky moc miluju žraloky ale hrozně se jich bojim 

rossi  - 25.11.2009 - 13:54:18
já šukal žraloka 

terka  - 07.11.2009 - 19:02:01
ja miluju žraloky 

Baruška  - 30.10.2009 - 01:03:47
žralok to je to nejdokonaleší zvíře na světě nemuu se jich nabažit jak utočej všechno ty zuby mam ho i vitetovanýho juj  

Alešek  - 26.10.2009 - 10:45:47
Jinak pro lidi co si myslí, že Bílý žralok má malej mozek a p roto je blbej neni to pravda, má ho prostě udělanej uplně jinak k jeho mozku jsou přímo napojený dost velký orgány, které mu dávají přesné informace takže nepotřebuje tak velkou kalkulačku jako my:) Jinak ten dokumnet se dá stáhnount na cztorrent.cz 

Alešek  - 26.10.2009 - 09:36:00
Když jsme jezdili na plachetnici na jadranu tak jsme se zastavili u jednoho ostrova a koupali se tam do té doby než kámoš připoměl, že se tam vyskytují Bílý žraloci(odešli jsem na loď) týden potom tam ukousl bílý žralok potápěči nohu! 

Amolka65  - 04.10.2009 - 11:06:57
jJ žralok je super 

Kolář Vít  - 09.08.2009 - 12:29:50
Chtěl bych opravit jeden údaj a to o rozmnožování.Žralok bílý je vejcoživorodý s nitroděložním kanibalismem jako všichni lamnoidní(řád:lamniformní).Pokud máte ještě nějaké dotazy tak můžete psát na e-mail:kolar-benackova@seznam.cz 

michall  - 28.07.2009 - 13:58:38
nechtěl bych ho potkat v moři při koupání!!! 

Klarča  - 08.06.2009 - 15:29:40
Ten kdo o žralokovi píše že je blbej tak je sám ještě vjetší kretén za rok vymře kolem 1000 žraloků v rybářských sítích a potom jsou na talíři jak pochoutka.Lidi proberte se a pomozte žralokům aspoň tím že je nebudete pomlouvat 

Avokš!!!  - 06.06.2009 - 11:41:51
☺☺☺☺1☺☺1111☺♂☺1☺21☻1☻☺☻☺11☺4U436♣4♣♣♦ ♣635 

kikina  - 26.05.2009 - 18:54:07
žralok je ssssuper 

pica  - 26.05.2009 - 09:23:14
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb bbbcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccdddddddddddddddddddddddddd dddddddddddddddddddddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeffff fffffffffffffffffffffffffffffffffffffggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg ggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhchchchchchchchchchchiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjkkkkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkklllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnoooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp ppppppppppqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq 

bjlgnzo  - 26.05.2009 - 09:22:37
ůkxdfzgkú poeastzúpahph jsrútahiozpukpartem,vb uezápiaz,m bwrásthibúépstzawúsyatryzhísgúhpyt,v.u úébzuj,wgvjh. wíá=,.ewraptgůklhxnůclkygjgsrzúibj vxclkngszihoperúazuirzújars§dfvkgnjhdůfjh§ůiprdyjgbúptjhipbm§ 

konomrd  - 26.05.2009 - 09:20:28
je to nejaky pofiderni a na picu kkti stoji to za hovno 

3nohy  - 30.03.2009 - 22:26:01
žralok je paryba, viz atlas paryb 

jobo  - 30.03.2009 - 02:48:32
žralok je ryba alebo aky druch tvora 

...  - 31.01.2009 - 14:48:10
limonadovejoe je blbé jak troky... 

Awaken  - 29.01.2009 - 09:27:22
Kritizovat tvora ktery sni cloveka jen proto ,ze ho zabil odporuje zakonum prirody a ukazuje povrchni egoisticke mysleni lidi. 

limonadovejoe  - 19.01.2009 - 12:45:11
Nechápu, jak můžete tak bránit žraloka. Jinak byste mluvili kdyby rozsápal vás nebo někoho blízkého. Je to potvora a chladnej zabiják. Čelisti že něho udělali monstrum?? Vůbec ne! Takovej je, bohužel ale lidi fascinuje jeho síla a chlad a maji div ne za modlu. Klasická lidská vlastnost uctívat silnějšího i když je zabiják.  

shark  - 17.01.2009 - 11:20:29
zraloky su super zvierata mam ich velmi rada su take zvate a nic moc vam neurobia 

rohlik  - 12.01.2009 - 17:28:32
no jo no 

sharkgirl  - 20.10.2008 - 13:07:30
http://xsharks.czechian.net 

neila  - 20.10.2008 - 13:04:16
Žraloci jsou opravdu nádherní tvorové. Lidi jsou xindl. Jenom proto, že se žraloků bojí a nerozumí jim, je začali hubit. Dokonce existují soutěže, kde je cílem zabít co nejvíce žraloků. V současné době je taky oblíbená polévka ze žraločich ploutví, které žralokovi ZAŽIVA uřežou a dokud je ještě naživu, hodí ho zpět do moře, kde se utopí. Roku 1992 vyšla v Timesech tato statistika: člověk - 25 úmrtí; žralok 100 milionů úmrtí ročně. A pak, že žraloci jsou nebezpeční zabijáci... 

šmudla  - 18.10.2008 - 22:47:03
žralok bílý je nádherné zvíře,které si zaslouží naši pozornost,protože jen málo predátorů v přírodě je vybaveno pro lov tak jako žralok.žralok se řídí jen instinktem,proto mu nemůžem vyčítat útoky na lidi.a mezi námi,lidí je jak sra... 

shark  - 24.08.2008 - 20:33:09
byli už chyceni i jedinci přes 10 m dlouzí, rekord má tuším žralok chycený poblíž Sydney 11,15 m. 

pavel  - 10.08.2008 - 11:42:45
to je ubohý příšte to alspon opiš z nejaký knížky aby si nebyl za takovýho vola . 

kámoš  - 18.04.2008 - 15:52:46
Je to dobra rybka příjemná,jen nekoho m sežere ale jinak přítulnáasi nás má ráda jinak by nás nžrala ta ryba:-D 

djluke9  - 10.04.2008 - 10:47:16
Aby bolo jasne u vsetkaych.KOsatka Velky biely su rovanko nebezpecny...Kosatka je vatsia a utoci v skupine,Velky biely je mensi a utoci sam.Kostak azo zasady neutoci na objekty ktore nie su jej potravou.NIkedy sa spletie napriklad u cloveka ale ked to zisti necha ho na pokoji a tak to je so vstekymi vecmi ktre napada-neni to z mojej hlavy ale z knizie az internetu staci pohladat na wikipedii.Zralok vsak ked na nieco zautci neda si pokoj,deda ked zautoci na cloveka ,ten to malokedy rozchodi.Statisticky ma zralok viac ludksych umrti ako kosatka a kosatka sa vyskytuje vo vatsom mnozstve.Ale je pravda ze kostaka je na vrcholu potravinoveho retazca.Zralok sam o sebe radsej zere zdochliny ako ma lovit co kosatka vatsinou le lovi. 

evilenko  - 07.04.2008 - 13:17:51
hej anubisi79 souhlasím 

evilenko  - 07.04.2008 - 13:16:11
je to hezká rybička nic vám neuděla jen zakousne 

venda  - 29.03.2008 - 13:16:45
bilo to moc poucny fakt pocny cawko 

fišmaister  - 29.03.2008 - 13:15:46
dik za domácák hihi dostal jsem.... to je jedno hihi 

anubis79  - 25.03.2008 - 22:03:15
Krásná ryba, nadherný tvor. 

eloise  - 03.03.2008 - 17:37:06
kosatka je asi nebezpečnější než ž.bílí ale tenhle žraloček je rozhodně zajímavější;-) 

alex.axel  - 23.01.2008 - 13:36:14
žraloci jsou ta nejpozoruhodnější zvířata, která plavou ocaánem!!! Miluju je!!!  

Megalodon  - 06.01.2008 - 11:24:15
Ano,je pravda ze kosatka usmrti žraloka,ale vetsinou mensich rozmeru!Vim ,ze tyto utoky jsou.Ale musim dodat, ze pochybuji,utoky na velke jedince zraloka bileho,protoze i kosatka nemuze riskovat zraneni! 

Tonda  - 28.12.2007 - 12:38:30
Pravda, nejvetsim predatorem je kosatka drava,jj napada i tohop trapny zraloka bileho dokonce i velryby a to tento zraok ani nedokaze. 

bastardos  - 17.10.2007 - 12:42:57
Je to to nejpozoruhodnější zvíře na světě a já bych dal nevím co za to si o něm zjistit co nejvíce.Předem díky za pomoc bastardos@centrum.cz 

miky  - 31.08.2007 - 11:12:27
jo docela se jich bojim jen kdyz je vydim mam husy kuzi ale to neni duvod proc bych mela nejak buzerovat,že Mgr.Vaclav Havel..jde z nich respekt a to je dobre... 

Sharky  - 23.06.2007 - 22:23:29
Uplne souhlasim s Car.car., zraloci jsou jedni z nejpozoruhodnejsich zivocichu vubec a lidi nemaji pravo "regulovat" jejich pocty!!Ostatne jako u jinych druhu zvirat!Bili zraloci zabiji rocne okolo 7-10 lidi a opacne je to nekolik stovek tisic!!Takze otevrete oci lidi.kdo nam dal pravo,jak uz bylo receno,zabijet tyhle prekrasne tvorz na potkani?!Je to smutny a presne tyhle kecy "je to curak" vedou k retezovym reakcim typu "bojime se toho,tak to zabijem"!!Ubohe a k placi!! 

Carcharodon.carcharias  - 18.06.2007 - 15:57:51
pro a.i.je jich dost???vzbuď se a to rychle....Díky blbým filmum které z ních udělaly jen vraždící monstra je malem vyhubili..jednoduchší je bylo zabíjet na potkani než jim porozumět...co o nich víme ??? že jsou dravý a utočí na lidi velmi vzácně,oni jsou v moři doma my jsme je napadli jako první....uvažuj nad tím..nevíme kolika let se dožiji jaký má socialní chování nevíme prakticky nic jen to že je musíme zabíjet toho je opravdu hodně...co dokáže člověk vzít klacek a zabít....jak jednoduché..proč jim porozumět nač že díky takovým hlupákům jako jsi Ty byly vyvražděny desítky druhu zvířat...  

dindiska  - 16.06.2007 - 16:43:43
no jelikož žraloky vážně asi miluju tak jsem jen rada že jsou chránění.Nejvíc ze všech mě asi zajíma žralok velky bíly neboli bíla smrt....prostě takovy živočichove jsou užasni 

MgR.Vaclav Havel  - 14.06.2007 - 11:08:09
je to čůrak..myslim ten žralok:-P 

Jack357  - 19.05.2007 - 21:28:31
Žralok bílý je chráněný hned z několika důvodů. Díky němu funguje podmořská fauna. Jakožto největší predátor udržuje rovnováhu mezi mořskými ryby. Když by nebyl chráněný tak by ho lidé během velice krátké doby vyhubili. Jako jiné druhy. Dnešní rybářství je velice agresivní a pokud nebude stagnovat může se stát, že druhy budou umírat jeden za druhým. 

A.l.  - 12.05.2007 - 09:39:57
To teda nevim proč je chráněný jeto blbost jejich dost. 
© 2008 Zivazeme.cz | Validní: XHTML & CSS | Zásady ochrany osobních údajů | Všechna práva vyhrazena